"Ik vind het best wel raar," zei Axel. "En het is dus chocola, dat zei ik toch." Hij grinnikte. Gladys begon met de minuut aparter te worden. Hij vond het wel leuk, het was tot nu toe tenminste niet zo'n standaard gesprek dat je met iedereen kon hebben.
Gladys
Aantal berichten : 354 Registratiedatum : 10-09-11 Leeftijd : 26 Woonplaats : De leukste stad van Nederland (:
Gladys voelde haar wangen rood kleuren. "O" was et enige wat ze zei. Voorzichtig zette ze haar kap af, haar groene haar werd zichtbaar. De laatste tijd voelde ze zich niet erg vrolijk, dus het was niet erg fel. Het hing mooi over haar schouders heen, en stond in contrast met haar roze ogen. De kap viel op haar rug, net zo zwart als de rest van haar mantel. "Nou, ik vind chocola erg lekker" zei ze met een lachje. Het deed haar goed om iets zoets te eten, de laatste tijd was ze erg mager geworden, haar botten staken een beetje uit, vooral in haar gezicht. En haar weerstand was niet erg goed, ze voelde zich vaak niet lekker.
Axel
Aantal berichten : 65 Registratiedatum : 11-09-11 Leeftijd : 28
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg za sep 17 2011, 13:05
Axel keek niet op van haar groene haar, hij had zoiets wel verwacht. "Fijn dat je het lekker vindt," zei hij lachend. "Nogmaals, de meeste mensen reageren niet zo." Hij liet het dansende stelletje in een plasje uiteen vallen, hij werd moe van het concentreren op het water.
Carlos
Aantal berichten : 323 Registratiedatum : 13-09-11
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg za sep 17 2011, 13:16
Gladys keek naar de poppetjes terwijl ze nog een hap van haar chocolade nam. Toen vielen ze opeens uiteen. "Ahh" zei ze zachtjes. "Ik vond ze mooi. Mar, kun je dat echt met alles maken wat je wil?" vroeg ze hem voorzichtig, waarna ze het laatste stukje chocola in haar mond, waarna ze een beetje spijtig keek, hierna zou ze nooit meer zo iets lekkers kunnen eten.
Jayden
Aantal berichten : 242 Registratiedatum : 18-09-11 Leeftijd : 28 Woonplaats : In a castle
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 14:24
New ~ Opnieuw een rustige dag voor de jongen. Zijn dochtertje was bij haar oma dus hij had even tijd alleen. Hij was op Darcia gaan vliegen en uiteindelijk was ze geland om even uit te rusten. Jayden had zijn kans gegrepen en was naar de dichtstbijzijnde herberg gegaan. Nu zat hij daar aan de bar, met een glaasje rode wijn bij zich. Zijn favoriete drankje.
Gladys
Aantal berichten : 354 Registratiedatum : 10-09-11 Leeftijd : 26 Woonplaats : De leukste stad van Nederland (:
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 14:33
Gladys stond achter de bar glazen te poetsen. Ze kreeg hier wat geld voor dus daarom deed ze het, en de herbergier was altijd aardig tegen haar. Tijdens het afdrogen liet ze haar blik over de mensen gaan die in de herberg zaten. In de hoek zaten een paar oude vrouwtjes, aan de bar een jonge man, en in het midden een paar gespierde mannen. Eén liep naar de bar toe. "Hé, schat. Geef me nog is een drankje.". Gladys keek hem met samengeknepen ogen aan. "Volgens mij heb je al genoeg op" zei ze met een afkeurende toon. "O, en ik ben je schat niet" voegde ze er nog aan toe. Toen hij dat hoorde werd de man boos en greep haar pols. "Je geeft me gewoon een drankje, oké?" zei hij op dreigende toon, en Gladys' ogen waren groot an angst.
Jayden
Aantal berichten : 242 Registratiedatum : 18-09-11 Leeftijd : 28 Woonplaats : In a castle
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 14:42
Jayden had zich verder eigenlijk weinig bemoeid met de rest van de mensen maar nu de man zo tegen de vrouw achter de bar deed moest hij toch ingegrepen. Hij draaide zich om en keek naar de man. Vervaarlijk en ongekend snel zette hij zijn dolk net naast de pols van de man. "En jij laat de dame nu los. Anders zit deze in je pols. Zij zorgt voor je drank dus behandel haar met respect of rot op." zei Jayden dreigend tegen de persoon. Als hij een ding zeker wist dan was het zo dat je vrouwen met respect behandelde.
Gladys
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 16:53
Gladys voelde de greep om haar pols verslappen en zag toen de man weglopen, hij zwierde een beetje. Ze zuchtte, ging met haar rechterhand even over haar pijnlijke linkerpols en keek toen haar redder aan. "Dank je wel" zei ze met een glimlach. "Ik dacht echt dat hij me..." ze maakte de zin niet af en beet ever op haar onderlip. Als meisje alleen in de achterbuurten wonen was niet erg goed voor haar, zeker omdat er soms mannen waren die je iets ergs aan wouden doen.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 16:57
Jayden keek de man even na en richtte daarna zijn blik op het meisje. "Ik weet het.." mompelde hij om haar onafgemaakte zin. "En geen dank. Iedere man behoort te weten dat je welke vrouw dan ook met respect behandeld." zei hij met een glimlachje. Hij pakte zijn dolk weer uit het blad van de bar en deed hem terug in de schede. Zijn blik ging weer naar het meisje en hij glimlachte vrolijk.
Gladys
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:01
Gladys lachte terug. "Fijn dat er toch nog mensen zijn die weten hoe het hoort" glimlachde ze. "Wil je nog iets drinken?" vroeg ze, wijzend naar zijn lege wijnglas. Ze ging even met haar hand door haar groene haar. Door de slechte leefomstandigheden was het de laatste tijd een beetje blonder geworden. Ze pakte een lint uit haar zak en deed haar haren snel in een staart, waarbij er een paar plukjes los bleven hangen.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:26
Jayden glimlachte en keek naar het meisje. "Graag" zei hij en hij schoof zijn glas naar haar toe. "Tja, als ze ook maar even zouden merken dat hun opvoeding niet gelukt zou zijn dan zouden ze me weer thuis houden dus het kan niet anders dan een beetje redelijk zijn." Zei Jayden glimlachend. Hij keek naar het meisje en zijn felgroene ogen keken kort de herberg rond.
Gladys
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:32
Gladys draaide zich om en pakte een schoon glas uit het rek. Toen pakte ze een fles wijn onder de bar vandaan, met een zwierig gebaar opende ze hem en schonk een glaasje in. "There you go" zei ze met een lachje. Ze veegde even haar handen af aan haar schort en keek nog even naar de mannen, toen één het door had floot hij naar haar, ze sloeg haar ogen neer en schoof met haar voeten een beetje ongemakkelijk over de vieze vloer.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:44
Jayden glimlachte. "Dankjewel!" zei Jayden glimlachend tegen het meisje. Hij draaide zich om toen hij gefluit hoorde en keek naar het meisje. Met zulke mannen leek het hem echt heel erg onprettig werken in deze plek. Eigenlijk deed iedereen in zijn dorp normaal tegen elkaar en had er nooit een ernstig incident plaatsgevonden. Dat zou hij antuurlijk ook nooit toelaten.
Gladys
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:51
Gladys lachte even, en schonk voor zichzelf een glas water in. Er waren niet veel mensen, dus ze besloot achter de bar vandaan te komen en naast de jongen -of man- te gaan zitten. "Maar, hoe heet je eigenlijk?" vroeg ze hem, in de hoop een gesprek op gang te zetten.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:57
Jayden vond het wel gezellig dat het meisje naast hem kwam zitten en keek naar haar. "Jayden , achternaam is niet zo belangrijk of wel?" vroeg hij haar met een glimlachje. "En jij dan? Hoe moet ik jou aanspreken?" vroeg hij haar glimlachend. Hij nam rustig een slokje van zijn rode wijn en keek naar het meisje. Dit zou vast wel gewoon gezellig worden. Het meisje leek hem aardig.
Gladys
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 17:59
Gladys knikte als gebaar van begrip. "Mooie naam" zei ze met een glimlach. "Ik ben Gladys, en ik ben het helemaal met je eens wat die achternaam betreft". Haar ogen glommen een beetje, ze vond het fijn om met iemand te praten, het was alweer veel te lang geleden.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:33
Jayden glimlachte. "Hmm. Nu ben ik het met jou eens. Jouw naam is ook mooi." Zei hij glimlachend tegen Gladys. Hij keek naar haar en nam rustig een slokje. "Dus, vind je het leuk om hier te werken?" vroeg hij haar maar omdat hij zo 1,2,3 even niks anders wist te vragen.
Carlos
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:36
Gladys schudde haar hoofd. "Nee, ik werk hier om wat bij te verdienen, en de herbergier is erg aardig". Toen ze het zei verscheen er een klein blosje op haar wangen, ze praatte niet graag over het feit dat ze niet veel geld had. "En, waarom ben jij hier?" vroeg ze, het was erg duidelijk, om wat te drinken. Maar ze had hem nog nooit eerder hier gezien, dus er zou wel een speciale reden voor zijn.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:39
"Mijn draak wilde even uitrusten aangezien ik vandaag en morgen twee dagen vrij heb besloot ik wat te vliegen. Ze ligt hier in de buurt dus ik besloot wat te drinken en toen stuitte ik op een gezellig gesprek." zei hij glimlachend. Hij hoorde hoe ze erover praatte dat ze niet veel had. Hij kon er wel niets aan doen maar het voelde slecht dat hij wel alles had wat zijn hartje begeerde. Op een vriendin na dan maar afijn, dat zou vanzelf wel komen.
Carlos
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:46
Sorry dat ik met Carlos reageer hoorr.. ----
Gladys nam een slokje van haar water en glimlachte. "Ja, het is zeker gezellig hier. Behalve dat stelletje halve garen" zei ze en ze knikte naar de mannen in het midden van de herberg. "Enfin, ik moet me daar maar geen zorgen meer over maken".
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:51
Niet erg hoor. -- Jayden grinnikte even en keek kort naar de mannen. "Nee, dat zijn gewoon een stelletje bezopen idioten. Dat komt wel goed." zei hij grijnzend. Hij keek naar Gladys en nam nog een slokje en ondersteunde toen zijn hoofd terwijl hij rustig naar haar bleef kijken. Zijn felgroene ogen bestudeerden haar gezicht en het lachje op zijn gezicht zorgde voor kuiltjes in zijn wangen.
Gladys
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:54
Gladys lachte terug. Haar ogen namen hem op. "Hoe oud ben je?" vroeg ze toen opeens, ze had echt geen idee, hij zag er jong uit, maar hij gedroeg zich zoveel ouder. Ze dacht dat hij negentien, heel misschien twintig zou zijn. De kuiltjes in zijn wangen waren echt schattig.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg ma sep 19 2011, 19:58
Jayden grinnikte even om haar vraag. "Vierentwintig, ja, echt een oudje al.. En jij dan?" Hij zei het in een grapje omdat de meeste zich erover verbaasden en enkelingen zichzelf er ongemakkelijk door voelden.. Jayden glimlachte vrolijk en keek in de ogen van Gladys. Het rood stond hem wel aan.
Carlos
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg di sep 20 2011, 05:04
Gladys had er niet echt problemen mee dat hij zoveel ouder was. "Zeventien, maar ik voel me een stuk ouder omdat ik mijn hele leven al voor mezelf gezorgd heb". Ze voelde zich meestal wel in de twintig, ze was het natuurlijk niet.
Jayden
Onderwerp: Re: Rijk v/d tweelingen ~ De herberg di sep 20 2011, 05:17
Jayden knikte. "Dat kan ik niet van mezelf zeggen, dat ik voor mezelf heb moeten zorgen. Eigenlijk zat vanaf mijn achtste tot mijn negentiende mee. Toen veranderde er een aantal dingen en nu gaat het nog steeds eigenlijk goed.." zei hij rustig. Hij keek naar Gladys en glimlachte.